tirsdag den 27. september 2011

Han tog det!

Kl 12-30 i dag var det tid til tjek på ortopædkirurgisk ambulatorium. Først skulle jeg en tur i røntgen.

Der var tæt på fyldt op i venteværelset, og jeg drejede lidt rundt for at finde en ledig stol. En ung knægt begyndte at tage stole fra en stabel og sagde, at jeg kunne sidde der. Han var meget hjælpsom og snakkesalig.

Mens vi ventede kom en ældre dame ind, knægten var hurtig til at spørge, om han kunne hente noget til hende at drikke, om kørestolen skulle tættere på bordet, og om hun ville have noget at læse i. De to første ting sagde hun ja tak til, men til det sidste svarede hun " jeg er næsten blind", og så smilede hun.

Her bagefter sidder jeg og ærgrer mig over, at jeg ikke fik sagt til ham, at jeg synes, at han er meget venlig og høflig.

Tilbage til anklen.
Billederne viste en skygge i knoglen, der hvor bruddet er. Den heler fint, og jeg burde være bedre gående. Ortopædkirurgen ville tage begge krykker og min Aircast fra mig og bad mig rejse mig op og gå. Det gik ikke, så jeg fik lov til at låne den ene krykke.

Jeg skal til kontrol igen i oktober, og til den tid håber jeg, at det ser meget bedre ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar